كتبت. مرفت ابوالعز
زمان كنت بستغرب من نهايات بعض العلاقات
ازاي في أزواج ينفصلوا بعد 15 سنة أو اكتر وأقول ليه انفصلوا بعد المده الطويلة دى ليه
ومثلا أصدقاء العمر اللي بيقاطعوا بعض ومفيش حد بيقدر يقنعهم يرجعوا علاقتهم مع بعض تاني أبدا
لحد ما وصلت لحقيقة أنه في كل العلاقات في حاجه
اسمها رصيد !!
علاقاتنا بالناس مرهونة برصيد بيتحدد حسب المعزة للشخص عندنا وكل ما التعامل كان بحب واهتمام كل لما الرصيد بيزيد
وكل ما التعامل كان فيه تهاون الرصيد بيقل.
ومع إحساس البعض انه احنا بنحبهم بيتمادوا بالتصرفات الغير لائقه وأسلوب فيه عدم حضور