
المقادير: جلاش / قرفه / جوز هند / سمنه سايحه او زبده /
العسل ( كوبايتين سكر / كوبايه ونص مايه / عصره لمون / فانيليا )
الطريقه:
1- ندهن صنيه سمنه وناخد نص الجلاش ونحط ورقه ورقه وندهن سمنه
2- لحد النص ونحط القرفه وجوز الهند ونكمل الباقي بنفس الطريقه ونقطعها وندخلها فرن علي 180 درجه
3- الشربات يكون جاهز وبارد عادي واول ما تطلع نحط علي الجلاش ونقدمه وبالف هنااا
( تحفه جدااا ومقرمش وطبعا الحشوه ممكن تتغير زي ما تحبو المهم بقي ندوووووق بس )