( كم مرة؟؟؟؟؟) للمبدع * خيري حسني*

كم مرة
قولت السلام.
والتحيه …..
وما حد منكم
رد…….
كم مرة قولت
بحبكم وماحد
منكم عد.
كم مرة أحتاج
لكم وما حد فيكم
سد………..
كم مرة كنت
أتوجع.
والقلب جواي
إتهلك من ضخه
ليكم دم.
وإنتم كأنكوا
ضد……..
كم مرة
أرسلت برقيتي
وأهنيكم وأطلب
من ربنا يهدي
سركم……
من هنا من
غربتي مع الحمام
الطاير أبقوا
أسألوه……
ومين فيكم
بعت يواسيني
في غربتي
حتى لو بأي
كلام ووساني
كم مرة
عششت وأخدتكم
في حضني ولملمتكم
رغم إني كنت
بأعاني…….
كنت أصبر وأتحمل
قسوة قلوبكم
ولو بس حد
شاور لي بطرف
صابعه اليمين
تلاقيني أجيه
في ثواني.
ماهي العمليه
طيبة بالقلوب.
ألاقيها غلباني.
معرفش ألاقي.
شيء جواي
بيتلخبط وبيهز
جوا كياني.
تلاقيني مش على
بعضي أتربك
وروحي ليكم
وخداني.
الحب وعمايله
بقه بيهد
أجدع باني.
كم مرة.
أنا قولتها
وعمر ما لساني
من الكلام
فيها مل.
ضليت عن كل
النساء وعمر
قلبي عليك
ما ضل…..
وبارضوا وبنفس
الغلط قولتي
باين ميزان
العقل إل فيه
إختل…………
قولت إنك هيامي
وإل قلبي
ليك مال……..
كم مرة صنعت
لك من
قلبي خلخال.
كم مرة
شيلتك على
كفي وفي
نن عيني
وبروحي
وقولي لي إنت
كم مرة
فيكم شال……
قولت ألف مرة
بأعشق ودكم
بأعشق حبكم
متيم بيكم.
ومين غيركم
في حياتي.
مأنتم إل عرفتكم
كان حد غلطها
وقال………..
عملت إسمك
غنوتي أقوله
في اليوم
مية موال.
وأقل شيء
في أمنيتي.
إنه يكون من
القلب للقلب
وصال………
مش طالب منكم
معجزه……..
ولا طالب منكم
محال……
كل إل طالبه
تردوا تحيتي.
وسلامي وأكون
فقط على البال
ويكون لي
ركن في قلبكم
هاتصدقيني.
هتلاقيني إتغيرت
فجأة من ألف
حال لحال
كم مرة……….
9/9/2022
(ترنيمات وخواطر.بقلم………)
(شاعر العاميه/خيرى حسنى)

Related posts