بالصور انقاذ سمسم يستوجب شكر رجال الخدمة المدنية كتب مصطفى الجابري

كتب مصطفى الجابري 

تحية لأعظم رجال خدمة مدنية فى الغربية
حدث اليوم معى فى طنطا قصة باكتبها عشان ماحدش يظلم رجال الخدممة المدنية
عندى قط بلدى أربيه منذ عام ونصف كان بطل اليوم وبطل قصتى حيث سقط من الدور الخامس للدور التانى على سطح الجيران المغتربين (بره ) والشقة مغلقه
ناولته الطعام لمدة يوم مرتين إنى اقذف له الطعام وياكل
المهم النهارده الجمعه بعد الصلاة قررت اشوف حل استعنت بالجيران وجبت سلم لكن خوفنا من اقتحام سطح البيت كان مسبب لنا رعب
وقالوا اطعمه من السطوح لحد مايموت ورفضت اتصلت على الخدمة المدنيه (بوليس النجدة وتواصل معى أحدهم وكان محترماً جداً ومهذبا جدا فى التعامل ..تلقى البلاغ بجدية ولكنه قال سأستأذن المدير وعرف العنوان وبعد اقل من 10 دقايق كلمنى من رقم خاص وقال احنا فى المكان الفلانى وكان الاتفاق ان نتقابل عند مطعم وطنيه وبالفعل وصل ولكن كان الاندهاش ان القط بلدى وليه مهتم ؟؟؟ بعد وصولهم للمكان الحمد لله رجع (سمسم ) فى امان الله وروحته البيت فى حضنى ….
كلمة حق نعم فى مصر رجال صامتون صادقوووون
وفى حقيقة الأمر (رجال شرطة محترمووووون )) تحيا مصر برجالها المحترمين

 

صورة ‏مصطفى الجابرى‏.
صورة ‏مصطفى الجابرى‏.
صورة ‏مصطفى الجابرى‏.
صورة ‏مصطفى الجابرى‏.
صورة ‏مصطفى الجابرى‏.

Related posts